Jak obsługa informatyczna firm może zaoszczędzić firmom czas i pieniądze
Zewnętrzni dostawcy usług wsparcia IT zapewniają dostosowane do potrzeb usługi wsparcia IT, które pozwalają firmom zaoszczędzić czas i pieniądze. Korzystając z usług zewnętrznych dostawców, firmy unikają kosztów uruchomienia i utrzymania, a także zatrudniania dodatkowych pracowników etatowych do obsługi wsparcia informatycznego. W rezultacie usługi te są dostępne po bezkonkurencyjnych cenach.
Wsparcie IT poziomu lub tier 2
Wsparcie IT może być sklasyfikowane jako poziom 1 lub poziom 2. Wsparcie IT poziomu 1 jest usługą opartą na podejściu skoncentrowanym na kliencie i polega na człowieku w rozwiązywaniu problemów. Wsparcie IT poziomu 2 opiera się na zautomatyzowanych procesach i narzędziach. Jego specjaliści muszą być ekspertami w danej dziedzinie, którzy posiadają wiedzę na temat produktów i infrastruktury informatycznej firmy. Eksperci ci mają dostęp do najcenniejszych informacji firmy i dlatego są najlepiej przystosowani do zapewniania rozwiązań szerokiego zakresu problemów technicznych. W większości przypadków ci specjaliści IT będą próbowali zidentyfikować pierwotną przyczynę problemu, którą mogą podnieść w firmie. Po zidentyfikowaniu problemu, mogą oni przekazać rozwiązania do innych poziomów wsparcia IT.
Pracownicy wsparcia informatycznego poziomu 2 przekierowują następnie problem do wsparcia informatycznego poziomu 3. Zazwyczaj ci specjaliści mają wysoki poziom wiedzy specjalistycznej i nie są często oryginalnymi projektantami. Muszą mieć duże doświadczenie z produktem lub usługą, która sprawia problemy. Są oni również nazywani Subject Matter Experts i wspierają funkcję zarządzania technicznego na szczycie organizacji firmy.
W typowej sytuacji wsparcia IT, firma może mieć problem z aplikacją bankową, na przykład. W takim scenariuszu klient nie może dowiedzieć się, jak złożyć wniosek o pożyczkę w banku, więc kontaktuje się z działem wsparcia technicznego klienta w celu uzyskania pomocy. Następnie postępuje zgodnie z procesem krok po kroku, aby złożyć wniosek o pożyczkę. Chociaż istnieje wiele różnych poziomów wsparcia informatycznego, większość firm ma co najmniej jeden poziom wsparcia, a ten poziom jest zwykle używany do odpowiadania na typowe pytania dotyczące IT.
Usługi zarządzane
Outsourcing potrzeb informatycznych do firmy zewnętrznej to świetny sposób na obniżenie kosztów operacyjnych. Eliminuje to konieczność zatrudniania i szkolenia pracowników, zarządzania sprzętem oraz opłacania profesjonalnych usług. Dostawca usług zarządzanych może również zapewnić wiele aplikacji biznesowych, takich jak monitorowanie sieci i HR.
Usługi zarządzane pomagają również usprawnić różne procesy biznesowe i wyeliminować dublujące się systemy IT. Na przykład w dużych korporacjach może to umożliwić optymalizację działań wielu jednostek biznesowych. Niektórzy dostawcy usług MSP zapewniają również zdalne monitorowanie i zarządzanie bezpieczeństwem sieci, przetwarzanie płatności, hostowany monitoring wideo i usługi tworzenia kopii zapasowych. Dostawcy usług MSP pobierają stałą miesięczną opłatę, co pomaga firmom zaplanować usługi i zachować kontrolę nad kosztami.
Alternatywą dla usług zarządzanych jest model break-fix, w którym firma wynajmuje specjalistę, gdy pojawia się problem. Zewnętrzny dostawca ocenia sytuację i szacuje koszty rozwiązania. Główna różnica polega na tym, że firma nie ma bezpośredniej relacji z zewnętrznym dostawcą.
W początkowym okresie produkcji komputerów firmy polegały na małych sprzedawcach IT, którzy zapewniali serwis komputerowy. Jednak ten model był nieefektywny i czasochłonny, a także nie do utrzymania dla małych firm. Koszt zatrudnienia techników był wysoki, a liczba komputerów, które mogli oni serwisować, ograniczona. Sytuacja ta uległa zmianie, gdy na początku XXI wieku pojawiły się zarządzane usługi IT dla firm.
Godziny pracy bloku
Blokowe godziny obsługi IT dla firm mogą być doskonałym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy na wsparciu IT dla Twojej firmy. W zależności od ilości wymaganej pomocy IT, możesz kupić aż 10 godzin lub tak mało jak jedną godzinę. Godziny blokowe mogą być doskonałym sposobem na masowy zakup wsparcia IT, oszczędzając do 20% od ceny.
Wsparcie w godzinach blokowych to idealna opcja dla firm z ograniczonymi zasobami IT. Usługi są świadczone przez wyspecjalizowanych ekspertów komputerowych, którzy są dostępni, aby pomóc klientom. Usługi mogą być świadczone przez pracowników wewnętrznych lub poprzez umowę z firmą wsparcia IT. Opcje te mogą być zakupione w blokach lub rozliczane w miarę ich wykorzystywania. Dodatkowo, wsparcie w godzinach blokowych może kwalifikować się do zniżek, jeśli zostanie zakupione z wyprzedzeniem.
Godziny blokowe są cenne dla firm, ponieważ pozwalają im na budżetowanie wydatków w oparciu o liczbę wykorzystanych godzin. Wiele umów dotyczących godzin blokowych obejmuje również takie wydatki, jak podróże i praca po godzinach. Blokowe godziny pracy są również korzystne dla dostawców IT, ponieważ mogą oni lepiej inwestować w środki zapobiegawcze. Firmy mogą kupić blok godzin do wykorzystania w razie potrzeby, a to może dać im bardziej przewidywalny miesięczny przepływ gotówki.
Blokowe godziny obsługi informatycznej dla firm to także doskonała opcja dla małych firm, które potrzebują pomocy w zakresie swoich systemów informatycznych. Zamiast ponosić koszty administracyjne związane z rozliczaniem klientów za małe ilości czasu, umowy blokowe pozwalają informatykom wykonywać niezbędne zadania. Na przykład, firma może mieć duże zapotrzebowanie na kopie zapasowe, a umowa w czasie blokowym pozwala im rozliczać się za to.
Email marketing
Jeśli chcesz zwiększyć dostarczalność wiadomości e-mail, email marketing jest doskonałym sposobem na osiągnięcie tego celu. Istnieje kilka rodzajów email marketingu, od podstawowych kampanii do bardzo wyrafinowanych kampanii, i istnieje ESP, który będzie odpowiadał Twoim potrzebom. Wybór odpowiedniego dla Twojej firmy będzie zależał od ilości czasu, jaki możesz poświęcić na zadania wewnętrzne i kosztów związanych z marketingiem zewnętrznym. Jednym z kluczowych atrybutów, które należy rozważyć przy wyborze ESP, jest możliwość zapewnienia proaktywnej obsługi klienta.
Po pierwsze, musisz poznać swoją publiczność. Jeśli masz dużą liczbę subskrybentów e-maili, możesz rozważyć stworzenie segmentów dla swojej listy. Segmentacja pozwala na kierowanie do konkretnych klientów, a także pozwala na personalizację każdego maila. Możesz również użyć segmentacji do rozróżnienia aktywnych i nieaktywnych subskrybentów. Pomaga to poprawić współczynnik otwarć i kliknięć oraz obniżyć współczynnik rezygnacji z subskrypcji.
Koszt
Koszt obsługi informatycznej dla firm jest bardzo zróżnicowany. W zależności od liczby komputerów w firmie, może on wynosić od 1000 do 2500 dolarów miesięcznie. Niektóre firmy oferują opcję pay-as-you-go, która może zaoszczędzić pieniądze. Jednak dla większości firm, to lepszy pomysł, aby budżet co najmniej 1000 dolarów miesięcznie, aby uzyskać wsparcie, którego potrzebują.
Dostawcy zarządzanych usług IT zazwyczaj oferują usługi monitorowania i konserwacji, a niektórzy nawet oferują narzędzia bezpieczeństwa. Mogą również zapewnić pomoc na miejscu, co może kosztować dodatkowe 100 USD miesięcznie za użytkownika. Opłata podstawowa dla firmy zatrudniającej około 20 pracowników może wynosić od 1 000 do 2 000 USD miesięcznie. Mogą być również dodatkowe opłaty za wsparcie na miejscu lub jeśli organizacja potrzebuje więcej godzin wsparcia każdego miesiąca.
Obsługa IT dla firm może być również skategoryzowana jako break-fix lub full-service. Firmy typu break-fix są często droższe niż dostawcy pełnych usług, ponieważ muszą poświęcić więcej czasu na naprawę problemów. Jednak firmy te mogą również zapobiegać atakom hakerskim. Można do nich zadzwonić i poprosić o monitorowanie sieci pod kątem złośliwego oprogramowania. Problem z firmami naprawiającymi problemy polega jednak na tym, że zazwyczaj pobierają one opłaty za godzinę. Oznacza to, że technik z firmy oferującej wsparcie IT może potrzebować odwiedzić Twoją firmę więcej niż dwa razy w miesiącu, więc możesz skończyć wydając dwa razy więcej niż w przypadku dostawcy pełnego zakresu usług.
Jeśli potrzebujesz wsparcia IT dla dużej firmy, możesz potrzebować dwóch pełnoetatowych pracowników IT. Ci pracownicy mogą kosztować Cię około 150 000 do 200 000 USD rocznie. To nie obejmuje PTO, ubezpieczenia i innych kosztów ogólnych. Należy jednak pamiętać, że koszty te będą rosły wraz z rozwojem firmy. Na przykład, jeśli firma ma więcej niż 75 pracowników, trzeba będzie zatrudnić dodatkowy Tier 1 technik help desk. To będzie dodać do kosztów ogólnych, które będą kolejne $ 1,000 do $ 2,000 miesięcznie. Oprócz tych wynagrodzeń, trzeba będzie również zapłacić za wewnętrzne wymiany sprzętu i awaryjnych potrzeb IT.
Zarządzanie technologią informacyjną jest kluczową częścią sukcesu firmy. Firmy muszą monitorować każdy etap swojej sieci, aby zapewnić, że wszystko przebiega bez zakłóceń. Bez odpowiedniej kontroli, awaria sieci może spowodować duże straty finansowe. Zespół wsparcia IT może pomóc w zapobieganiu takim sytuacjom, zapewniając aktualność systemów antywirusowych i szyfrowanie danych. Mogą również zapobiegać przestojom i pomóc firmie w szybkim odzyskaniu sprawności po wszelkich problemach.
Solidny system wsparcia informatycznego może pomóc firmie zachować konkurencyjność i dotrzymać kroku czasom. Może również pomóc firmom w opracowaniu bardziej efektywnych operacji, co prowadzi do wyższej wydajności i zwiększenia przychodów. W rezultacie klienci będą woleli robić interesy z firmą, która nadąża za najnowszymi trendami technologicznymi. Firmy, które rozumieją znaczenie wsparcia IT, będą również przedstawiać wizerunek poświęcenia i profesjonalizmu i mogą zapewnić, że ich działania są bardziej wydajne.
Wsparcie IT pomaga firmom rozwiązywać złożone problemy. Pomaga im wdrażać nowy sprzęt i oprogramowanie. Może również pomóc firmom zwiększyć produktywność poprzez zapewnienie wysokiej jakości wyświetlaczy i szybszych procesorów. Ponadto, wsparcie IT może usprawnić procesy pracy i pomóc przemysłowi w analizie danych i planowaniu skalowalności. Ponadto, jeśli organizacja wdraża nowe systemy informatyczne, konieczne będzie przydzielenie budżetu na sprzęt IT, instalację i siłę roboczą.
Dobra obsługa informatyczna firm może również pomóc firmom w spełnieniu wymogów regulacyjnych i zgodności. Na przykład firmy, które dzielą się informacjami z innymi, muszą zapewnić, że ich systemy są aktualne i bezpieczne. Bez zaktualizowanego systemu bezpieczeństwa dane mogą być narażone na działanie hakerów i wirusów.
Dane adresowe:
AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]