Odchudzanie nie musi oznaczać drogi przez mękę. Z nami zrobisz…

Jesień i zima to pory roku, które nie sprzyjają utracie wagi oraz utrzymaniu ładnej sylwetki. Niestety jesteśmy tak biologicznie zaprojektowani by w czasie chłodów magazynować energię.

zdrowe śniadanie

www.flickr.com licencja Creative Commons with wind

Do tego dochodzą święta, w czasie których na pewno nie odmówimy sobie babcinych przysmaków. W efekcie na wiosnę czeka nas niespodzianka w postaci kilku centymetrów więcej w pasie oraz udach.

Wiadomo na naszą sylwetkę poza samym sposobem odżywiania wpływ mają również czynniki genetyczne. Niektórzy z nas naturalnie mają o wiele szybszy metabolizm od innych, który nie pozwala im na odkładanie się nadmiernej ilości tłuszczu w tkankach. Jednak niezależnie od tego ile wysiłku kosztuje nas utrzymanie zgrabnej sylwetki, zawsze można to osiągnąć. Należy jednak podjeść do sprawy z głową, a przede wszystkim oprzeć się na najnowszych naukowych badaniach. Jeżeli więc chcesz schudnąć raz a dobrze, to już teraz możesz sobie odpuścić wszelkie głodówki oraz inne cudowne diety.

Antybiotyki sprzyjają otyłości

To dość nowe wyniki badań, które do teraz szokują całkiem spore grono lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej. Okazuje się, że dzieci, które często chorowały i były im podawane antybiotyki, dużo częściej w dorosłym życiu cierpią na otyłości. Nie wynika to z faktu, że lekarstwa tuczą, ale w ogromnym stopniu wpływają na florę bakteryjną w jelitach. Po antybiotykoterapii mikroflora nie zawsze odbudowuje się do pierwotnego stopnia. Właśnie dlatego trzeba o nią szczególnie dbać i regularnie spożywać wszelkie probiotyki. To nie tylko jogurty z żywymi kulturami bakterii, ale również jedzenie bogate w błonnik jak owsianka czy suszona śliwka.

Codzienne wybory żywieniowe wpływają na naszą sylwetkę

Kluczowym czynnikiem, który ma wpływ na nasz wygląd jest niestety nasz codzienny sposób odżywiania. Jedzenie fast fooda w pracy, czy też zajadanie stresu w nocy, na pewno nie wpłynie korzystnie ani nasze zdrowie, ani też atrakcyjny wygląd. Chcesz być zatem szczupły? Zachowaj dyscyplinę żywieniową, ogranicz tłuszcze i cukry w diecie, a zastąp je zdrowymi węglowodanami oraz białkami. Wiadomo, że przemiana nie nastąpi z dnia na dzień, ale w perspektywie dłuższego czasu. Dzięki temu jednak zyskasz taką figurę o jakiej marzyłaś od dawna.

Wprowadź do życia trochę ruchu

Codzienny wysiłek fizyczny nie oznacza wcale rozpoczęcia dnia od ćwiczeń rodem z kaset Jane Fondy, czy treningu Arnolda Schwarzeneggera. Wystarczy tylko zacząć dzień od rozruszania mięśni oraz stawów, a następnie spacer do biura zamiast jazdy samochodem.

„Niewielka zmiana nawyków może w dłuższej perspektywie czasu zmienić bardzo wiele w naszym życiu, czasem możemy nawet nie zdawać sobie z tego sprawy” – twierdzi ekspert z portalu zdrowie-naturalnie.com.pl.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 10.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: +1 (z 1 głos)